"Yo cambio, la gente cambia, el mundo cambia, todo cambia y tú, ¿vas a quedarte ahí mirando?"

divendres, 13 d’abril del 2012

Un llibre per treure's el barret - Un libro para quitarse el sombrero



Dels 4 llibres que vaig comprar he començat per Reflexions d'un vell centenari de Moisès Broggi, la veritat és que haguès volgut començar per les Memòries pero no puc llegir llibres llargs en aquests moments.

Malgrat això, no puc dir que m'està sorprenent, sino molt més, és un llibre que tot i portar només una vintena de pàgines, és una font de saviesa i d'experiència narrada amb un llenguatge molt divulgatiu.

Vaig veure d'en Moisès Broggi un parell d'entrevistes i em vaig dir a mí mateixa, aquest Senyor, l'has de llegir. Va ser una maravella escoltar-lo i m'imaginava que llegir-lo seria un tresor, i no m'ha pas decepcionat, ans al contrari.

Us deixo uns bocins, amb prou feines uns pessics del llibre perque us embaladiu com jo.



De los 4 libros que compré he empezado con Reflexiones de un viejo centenario del Dr Moisès Broggi. Siendo honesta y sincera, hubiese querido empezar a leer sus Memorias pero no puedo leer libros largos por ahora.

Aún así, es imposible no atribuirle méritos porque me está sorprendiendo a cada página que voy desgranando. Es una fuente de sabiduría y de experiencia puesta sobre el papel con elegancia y sencillez.

Ví un par de entrevistas en la televisión de Moisès Broggi y me dije a mí misma: Tienes que leerlo. Si ya fue una maravilla escucharlo, imaginaba que leerlo sería poco menos que un tesoro, y ya os aseguro que no me ha decepcionado.

Os dejo unos retales, pedacitos del libro para que opineis por vosotros/as mismos/as.


Adjunto enlace de un traductor online para las citas y también la información que he encontrado en la red del Dr Broggi.




"Al llarg de la meva vida he vist com l'humanitat és capaç d'ensopegar repetides vegades amb la mateixa pedra. He conegut persones que m'han deixat una forta empremta i he viscut moments d'especial intensitat. He vist el rostre del sofriment, de la mort, pero també de l'amor i del compromís. Estic fermament convençut que la humanitat pot i té el deure de fer un món més just i igualitari. Aquestes pàgines són el recull de reflexions d'un vell, d'un home centenari. Un modest llegat que vol aportar un petit gra de sorra per aconseguir aquest món millor per a tots. Un món exterior que comença a l'interior de cadascú, en la plenitud i en la riquesa del nostre esperit."

"Ha arribat el moment de tenir una visió àmplia que abraci tot el planeta, ja que el món forma una gran unitat i aquelles coses que passen als llocs més allunyats ens afecten igualment a tots....Hauriem de seguir un camí diferent, amb més espiritualitat i menys apetència pels béns materials, més amor i menys odi, amb més altruisme i menys egoisme. Naturalment que això representa una veritable mutació de la mentalitat humana, i el sol fet d'enunciar-ho és entrar en el terreny de la utopia, pero les amenaces son tan grans, el repte amb el quan s'enfronta la humanitat és tan greu, que crec que no sols estem autoritzats  a revindicar les utopies, sinó també a lluitar per assolir-les"

Salut i llibres,
Salud y libros,

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada